vrijdag 27 april 2012

Review: The Godmother

In onze shoplog heb je al kunnen lezen dat ik twee zeepjes heb gekocht van de Lush. Deze review gaat over The Godmother. Ik was zo nieuwsgierig naar het zeepje, want het ruikt mierzoet. Het is te beschrijven alsof je een kersenloly ruikt. Dus de keuze was snel gemaakt toen ik ging douchen; The Godmother was als eerste aan de beurt. Ben je benieuwd wat ik ervan vind? Klik dan gauw verder.


Dit is wat Lush schrijft.


Er zijn van die dingen in het leven die simpelweg onweerstaanbaar zijn. Probeer onze The Godmother Soap en je weet waar we het over hebben. Met de heerlijke geur van onze limited edition Snow Fairy showergel.
De geur doet ons denken aan die perenzuurtjes, die heerlijk zijn (maar eigenlijk net even te groot om lekker in je mond te passen!).
Mark, onze grote productgoeroe maakte deze zeep omdat hij merkte dat steeds meer mensen overstapten op vloeibare zeep, die eigenlijk alleen maar veel water en conserveringsmiddelen en wat geurstof bevat. Hij maakte met The Godmother een zeep die zo lekker ruikt dat het nog makkelijker wordt om die pompzeepjes links te laten liggen, deze goeie petemoei is veel zachter voor je huid!


Ik had al op verschillende blogs gelezen dat het onhandig was om zo'n groot blok zeep mee te nemen in de douche, dus ik heb een klein blokje afgesneden en dat meegenomen naar de douche. Ik ben helemaal onervaren op het gebied van zeep in vaste vorm. Natuurlijk heb ik wel eens mijn handen gewassen met een blokje zeep, maar niet meer dan dat. Dit is ook de reden dat ik zo benieuwd was. Eenmaal in de douche maakt ik het blokje zeep nat en het begon nog niet te schuimen. Eerst werd het behoorlijk glibberig, zo glibberig dat het bijna uit mijn hand viel. Dat mocht natuurlijk niet gebeuren, want dan zou hij door het putje spoelen en was ik hem kwijt. Gelukkig gebeurde dat niet. Vervolgens pakte ik mijn puf en wreef mijn blokje zeep over de puf, na een tijdje begon het te schuimen en niet zo'n beetje ook. Toen er meer dan genoeg schuim was, was tijd om mijzelf in te smeren. Op een gegeven moment zaten mijn armen, benen en buik helemaal onder het schuim, ik leek wel een sneeuwpop.



Waarschijnlijk vragen jullie je nog af hoe het nou zit met de geur, want daar was ik zo enthousiast over. De geur valt eigenlijk wel mee, het is een stuk minder sterk dan ik had verwacht. Het is niet ontzettend sterk, maar het is ook weer niet zo dat je niks ruikt. Aan de ene kant valt dit tegen. Ik hoopte namelijk op een zeep die heel sterk was, dat is namelijk leuk voor erbij. Aan de andere kant is het ook weer zo dat als hij zó zoet is, dat ik hem in de zomer niet ga gebruiken aangezien je dan meer frisse geuren gebruikt. Toen ik The Godmother van mijn lichaam had gespoeld, voelde mijn lichaam erg stroef aan. Dit was wel te verwachten, want dat is met vaste zepen in toiletten ook zo. Ik vond dat niet zo'n prettig gevoel, maar dat ging snel weg. Eenmaal afgedroogd, rook mijn lichaam heel lekker naar een zoete geur. Je gebruikt in verhouding denk ik minder van een vast stuk zeep, dan van een douchegel. Ik doe altijd nét iets teveel op mijn puf en met een stuk zeep is dat toch minder.

Ik ben erg tevreden over The Godmother. Hij ruikt erg lekker, niet te zoet en niet te neutraal. Ondanks dat mijn lichaam wat stroef aanvoelde na het inzepen, is het niet heel storend. Verder is het ook erg zuinig in gebruik. The Godmother is te koopin de Lush en 100 gram kost €4,45.
Is The Godmother iets voor jou?

XOXO Laura