zondag 10 juni 2012

Personal: Klets Klets Klets

 Ik heb geen idee wat mij bezielde en dat meen ik serieus. Hoe kan je nou zonder een goede reden twee weken niet bloggen? I don't know. Het begon zo: Ik moest nog een artikel afmaken, dus ik besloot dat de volgende dag te doen, maar toen werd het zo'n lekker weer dat ik besloot buiten te zitten. Die dag had ik het drukker dan ik dacht en zo is het eigenlijk ook met de rest van de dagen gegaan. Sorry hiervoor ook sorry dat ik nauwelijks jullie blogs heb gelezen, ik wilde liever even genieten van het weer en niet de hele dag achter mijn computer zitten. Iets wat mijn moeder ook erg fijn vond. Het artikel dat ik nu al twee weken wil posten laat ik even voor wat het is, die komt later wel. Ik heb het nog nooit gedaan maar het leek me leuk om een beetje te "kletsen" over wat ik op dit moment aan het doen ben, over school en dat soort dingen.

Ik hoef nog maar 3 dagen naar school voordat de proefwerkweek begint en dat betekent dat het bijna zomervakantie is en dat is toch iets waar ik erg aan toe ben. Maar dat betekent ook dat ik nog maar een paar dagen heb om al mijn cijfers op het juiste gemiddelde te krijgen, dat het er ook mooi op mijn diploma uitziet. Ik sta bijvoorbeeld voor Frans een 8,51. Mijn doel is gewoon om dit cijfer zo te houden, want dan wordt het afgerond naar een 9. Inderdaad een dikke 9. Nou als ik dan niet kan pronken mijn cijferlijst dan weet ik het ook niet meer. Maar in ieder geval ik doe nu erg mijn best om met mijn laatste restjes kracht er nog een schepje bovenop te doen.


Voor Nederlands heb ik met een paar vriendinnen een heel leuk project gedaan. Je moest met z'n vieren een boek lezen van dezelfde schrijfster, informatie over de schrijfster zoeken en zo verbanden te zoeken tussen die schrijfster en de boeken. Uiteindelijk was het de bedoeling dat je dat ging presenteren, maar dan niet met een standaard powerpoint, maar op een andere manier. Wij hadden een film gemaakt. Vorige week waren wij aan de beurt en het ging er goed. Mijn leraar was heel enthousiast, hij heeft ons voorlopig een 9,5 gegeven. Dat is echt enorm hoog! Het cijfer kan nog wel dalen, want we moesten ook nog een mapje inleveren over de samenwerking. Hopelijk vindt hij het mapje goed en krijgen we een 9,5, want we hebben er veel tijd in gestoken. Dus ik blijf duimen.


Ik had jullie al eens eerder verteld dat ik een muziekinstrument speel en de afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest om mijn theorie te halen voor het C Examen. Het is nu zo'n twee weken geleden dat ik het examen heb gemaakt en vanmiddag kreeg ik de uitslag binnen. Ik ben geslaagd! Ik was zo blij, al die tijd die ik erin had gestoken werd eigenlijk beloond. Alsof dat niet genoeg was kreeg ik nog meer leuk nieuws. In de zomervakantie wil ik graag gaan werken, gewoon om mijn eigen geld te verdienen door ook echt iets te doen. Ik heb wel eens opgepast wat ook erg makkelijk is én goed verdient, maar het leek me leuk om ook een keer iets te doen waarbij je je ook inspant. Een week geleden heb ik bij verschillende winkels als Etos, Albert Heijn, Intratuin en de Jumbo gesolliciteerd. Vaak zeiden de werkgevers als ik naar vakantiewerk vroeg, "dat het wel er kort was om twee weken te komen werken, dus nee wij hebben eigenlijk geen werk voor jou". Ik had wel overal een sollicitatieformulier ingeleverd voor het geval dat, maar daar heb ik tot nu toe niks van gehoord.
Na een paar dagen werd ik teruggebeld of ik op sollicitatiegesprek wilde komen bij de Jumbo. Ik kon mijn oren werkelijk niet geloven. Zou er dan toch een kans zijn dat ik kon gaan werken? Dus zaterdag ging ik naar de Jumbo voor het sollicitatiegesprek en binnen 5 minuten stond ik alweer op de gang. Het was kort maar krachtig, laat ik het daarop houden. Er was tegen mij gezegd dat hij nog even moest overleggen en dat ik dinsdag teruggebeld zou worden. Van de week kreeg ik een telefoontje dat ik was aangenomen! Oh wat was ik blij. Mijn vriendinnen vonden het allemaal grappig; vooral dat ík in Jumbokleding door de winkel zou paraderen. Ik zie het zelf nog niet voor me, maar ik heb er veel zin in. Vrijdag moet ik nog een keer langskomen om het contract te tekenen, dat klinkt trouwens heel zakelijk en dan zien we wel weer verder.

Ik heb echt veel te veel geschreven. Hopelijk zijn jullie niet allemaal afgehaakt. Het artikel waar ik nog mee bezig ben, houden jullie tegoed van mij.


Op 15 juli 2012 bestaat Beachgirls1802 1 jaar! We zouden het super leuk vinden als we dan 100 volgers hebben op GFC en Bloglovin' samen! We hebben nu 90 volgers, dus het zou super zijn als je ons nog even volgt. 

Wat hebben jullie afgelopen tijd gedaan en heb je al vakantieplannen?

XOXO Laura