zaterdag 5 mei 2012

Sephora oogschaduw: Blue Blood N◦5

In het artikel waarin ik jullie vroeg wat je meer op deze blog wilde lezen, gaf iemand aan beauty. Persoonlijk vind ik beauty erg leuk om over te schrijven. Ik vind het superleuk om beauty artikelen te lezen van andere meiden. De beauty waar Laura en ik vooral over schrijven is nagellak. Nagellak  hoort natuurlijk wel bij beauty, maar het leek me leuk om eens een keer over iets anders te schrijven dan nagellak. Bijvoorbeeld een keer iets over een mascara of oogschaduw en misschien wel een ooglook. Ik ben niet zo goed in ooglooks maken, dus dat wordt nog een beetje oefenen. Vandaag heb ik wel een artikel over oogschaduw. Namelijk een van Sephora.

Ik heb verschillend oogschaduwen in mijn make-up bakje zitten. Een stash kun je het niet noemen, want daar is het veel te weinig voor. Ik heb ook niet zo’n bekende merken oogschaduw, dus als ik een look zou willen maken, dan ken je het merk vast niet. Gelukkig zijn er wel andere vergelijkbare kleuren in winkels te koop. Vandaag heb ik een artikel over een oogschaduw van een merk dat wel bekend is: Sephora.
Ik heb verschillende make-up producten van het merk o.a: een lipgloss, mascara, wenkbrauwgel en een nagelverharder. Ik ben erg tevreden over deze producten. De oogschaduw waar ik het vandaag over wil hebben heet: Blue Blood N◦5. Het is een mono oogschaduw met drie kleurtjes: donkerblauw, zilver en lichtblauw.


Swatches:




De kleurtjes vind ik erg mooi en de oogschaduw is goed gepigmenteerd. Wat ik jammer aan de oogschaduw vind is dat het heel erg glittert. Ik ben sowieso al niet goed in ooglooks maken, maar deze oogschaduw maakt het alleen maar erger. Als je deze oogschaduwen zou willen dragen raad ik het aan om het met een feestje op te doen. Voor overdag is het too much! Als je net zoals ik een kluns bent met eyelooks maken, heeft Sephora een hulpmiddeltje:


Op de achterkant van het doosje staat een oog waar wordt uitgelegd hoe je de look kunt maken. Het ziet er heel makkelijk uit, maar helaas, ook dit heb ik geprobeerd en het lukt nog steeds niet. De oogschaduw blijft ook niet goed zitten en heeft enorme glitter fall out, ook al tik ik mijn kwast af. Dat is ook de reden dat dit echt een oogschaduw is voor een feestje.

Toch vind ik de kleurtjes erg mooi! Je zou eigenlijk gewoon moeten oefenen om een ooglook met dit doosje te maken. Ik vind het jammer dat het mij niet goed lukt, maar de volgende keer heb ik hopelijk meer geluk!  Als jullie nog een idee hebben voor een ooglook met dit doosje, laat het me weten! De ooglook hoeft niet persé alle kleuren te bevatten uit dit doosje. De leukste ga ik zelf uitproberen en als ie goed is gelukt zet ik hem online.

P.S. Sorry dat ik twee keer achter elkaar een artikel heb geschreven, maar bij Laura was er even iets tussen gekomen. Vandaar twee artikelen van mij.

Wat is jouw idee voor een ooglook met dit doosje?

XOXO Amy