zaterdag 19 mei 2012

Review: Nagelverharder van Sephora

Wie wel er nou geen sterke nagels? Nagels die niet scheuren bij een kleine botsing? Die lang kunnen zijn zonder dat ze afbreken? Wie wil dat nou niet? Volgens mij is het antwoord: Iedereen wil sterke nagels! Ik ook. Een tijdje terug ben ik met Laura naar de Sephora 3 voor 10 actie geweest. Ik keek mijn ogen weer uit toen ik in de Sephora was. Er waren allemaal mooie merken en NAGELLAK. Omdat alles wat goedkoper zou zijn met de 3 voor 10 actie kocht ik een nagelverharder. We hebben toen een filmpje gemaakt met alle geshopte spulletjes. De nagelverharder waar ik het vandaag over wil gaan hebben, heb je daar ook voorbij zien kunnen komen. Ben je benieuwd naar de review van dit product? Lees snel verder.

Mijn nagels zijn heel zwak. Als ze voor mij de juiste lengte hebben en ik ze de volgende dag wil lakken, splijten ze dezelfde dag nog. Ik heb geen andere keuze, dan ze allemaal weer iets korter te knippen. Ik was er helemaal klaar mee, er moest gewoon verandering komen. Ik besloot om eens een nagelverharder uit te proberen. Gewoon even kijken of ik het een fijn product vond. Voorheen gebruikte ik altijd een basecoat als nagelverharder. Toen ik merkte dat het niet hielp, heb ik toch maar bij de Sephora een nagelverharder gehaald.

Meestal zit er bij een goed product een gebruiksaanwijzing. Als het een écht goed product is, ook nog een doosje. Ik kan je alvast zeggen dat deze twee dingen er allebei niet bij zaten. Ook staat er op het flesje niet hoe je hem moet gebruiken. Een minpuntje dus.


Bij veel nagelverharders is het zo, dat je bij elk nieuw laagje de vorige eraf  moet halen. Ook had ik een keer gelezen dat je de eerste  dag een laagje opbrengt en dan de tweede dag weer. Op de derde dag haal je alles eraf en breng je weer een nieuw laag je aan. Ik dacht: Laat ik dat maar eens proberen. En zo heb ik dit twee weken volgehouden. Elke dag een laagje nagellak erop en op de derde dag er weer afhalen.


Ik merkte dat het eigenlijk helemaal niet hielp. Bijvoorbeeld wanneer ik op de fiets zat. Mijn handen waren nogal droog en mijn nagels, ja hoor! Die waren gewoon weer gespleten. Eigenlijk wilde ik gewoon geloven dat de verharder het deed, dus bleef ik mijn routine herhalen. Toch ben ik erna een tijdje meegestopt. Het hielp toch niet! Dus waarom zou ik ermee verder gaan? 

Toch wilde ik een nagelverharder hebben die het wel goed deed. Ik zag op verschillende blogs iets over het Trind Perfect System. Dat leek mij wel wat, en een weekje later had mijn zus de Trind nagelverharder gekocht. Laura heeft deze ook en het bevalt haar erg goed. Nu gebruik ik gewoon die van Trind.

Maar goed,  laten we dit artikel houden over de nagelverharder. Zoals je misschien nu wel hebt begrepen, ben ik een beetje teleurgesteld in deze nagelverharder. Ik had toch wel betere kwaliteit verwacht van Sephora. De mascara's en lipglosses vind ik bijvoorbeeld wel heel fijn. Mijn oplossing voor deze nagelverharder: gebruik hem als basecoat. Zo kan ik hem toch nog blijven gebruiken, maar dan niet meer op de manier waarvoor hij bedoelt is.


Nog een pluspuntje: Als je er van houdt om nagelverharders te gebruiken met een kleurtje, Sephora heeft deze ook. De kleuren die ik heb gezien zijn roze, rood en transparant, deze heb ik dus. Het product kost rond de €10. Ik weet niet precies hoeveel, want ik heb het kassabonnetje niet meer en ik kan het nergens anders, bijvoorbeeld op het internet vinden. In het flesje zit 10 ml. 

Helaas is deze review een beetje negatief. Maar wij zullen altijd eerlijk zijn over producten. 

Heb jij deze nagelverharder ook? Wat vind jij ervan?

XOXO Amy