donderdag 5 april 2012

Review: Weleda Lavendel Ontspanningsdouche

Ik probeer zoveel mogelijk goede producten te gebruiken voor mijn lichaam. Dit geldt ook voor douchegels. Ik gebruik al jaren producten van Weleda en daar ben ik nog steeds tevreden over. Misschien is Weleda voor jullie een onbekend merk en daarom ga ik jullie wat over dit merk vertellen. De ingrediënten die Weleda gebruikt zijn 100% natuurlijk. Verder wordt er ook geprobeerd om zoveel mogelijk biologisch te produceren. Wat ook erg belangrijk is, is dat alle producten dierproefvrij zijn. Geen enkel product is dus getest op een dier en heeft hier mogelijk schade door opgelopen.  


Alle grondstoffen worden over de hele wereld verbouwd, zodat ze in de beste omstandigheden groeien. Ook helpen ze die boeren om zoveel mogelijk biologisch en duurzaam te telen. Deze werkwijze noemen ze ook wel 'In harmonie met mens en natuur'.  Toen ik mijn kast een beetje aan het opruimen was, vond ik een reisvariant van de ontspanningsdouche in Lavendel geur.

Dit is wat Weleda schrijft.


Kom tot rust met Lavendel Ontspanningsdouche. Pure etherische olie van lavendel zorgt voor een rustgevende geur, waarmee je een drukke dag goed kunt afsluiten. Lavendel Ontspanningsdouche is een milde crèmedouche die je lichaam reinigt, verzorgt en helpt beschermen tegen uitdrogen en is daardoor geschikt voor alle huidtypes, ook voor de droge en gevoelige huid. 

Ik ben erg kieskeurig als de geur lavendel is. Vaak ruikt het als een chemisch geurtje, dat is niet lekker en het ruikt ook totaal niet naar lavendel. Gelukkig is dit niet zo bij deze douchegel, want Weleda gebruikt producten die 100% natuurlijk zijn. Er zitten dus echte lavendelstruiken in mijn flesje en dat ruikt ook zo.

Naast Lavendel zitten er ook andere ingrediënten in deze douchegel zoals Sesamolie en suikertinsen. Sesamolie is erg rijk aan o.a. ijzer, Vitamine B1, E en F. Naast dat het je huid en haar goed voedt, helpt het ook tegen veroudering. Gelukkig heb ik dat niet nodig. Vitamine B1 schermt je lichaam tegen schadelijke stoffen zoals uitlaatgassen, alcohol en drugs. Vitamine E zorgt voor de opbouw van rode bloedcellen en instandhouding van spieren. Vitamine F houdt de afzetting van cholesterol in de bloedvaten tegen.

Nu komt het belangrijkste; hoe bevalt de douchegel? Ik douche best warm, meestal zo'n 38 graden. Door de warmte wordt je lichaam een klein beetje vermoeider, maar dat mag ook wel aangezien ik daarna ga slapen. Dit zou dus de ideale douchegel zijn. Ik bracht een beetje op mijn puf aan, want dat vind ik de fijnste manier. Hierdoor gaat je douchegel namelijk meer schuimen dan dat je het op een washandje doet. Eenmaal aangebracht, begon de hele douche heerlijk te ruiken naar lavendel, echte lavendel zoals de lavendelstruiken ook ruiken. Het schuimde niet heel erg, maar wel genoeg. Toen ik alles eraf had gespoeld, voelde mijn huid wat stroef aan, maar nadat ik me goed had afgedroogd, was dat over. Al met al ben ik erg tevreden over de showergel.


Houd je van lavendelgeur en een showergel die goed voor je lichaam is? Dan is deze showergel misschien iets voor jou. Het kost €7,95 en er zit 200 ml in.


Is deze douchegel iets voor jou?


XOXO Laura