maandag 9 april 2012

Petrol Bag

Al een hele tijd ben ik opzoek naar een goede tas. Natuurlijk heb ik al genoeg tassen gehad, maar die waren van stof of nepleer. Je begrijpt natuurlijk dat die het nooit lang volhouden. Elke keer als ik een mooie leren tas zag, werd ik helemaal blij. Helaas veranderde dat snel wanneer ik het prijskaartje bekeek. Een leren tas kost al gauw rond de €90,- en het geld groeit me niet op de rug. Tijdens het Prijzencircus zijn veel producten goed afgeprijsd. Toen ik het boekje bekeek, viel mijn oog op een hele mooie leren tas en het mooie was dat hij een stuk goedkoper was. Ik wist dat Amy ook nog een nieuwe tas wilde, dus we zijn samen naar de V&D gegaan om dezelfde tas te kopen.

Het merk van deze tas is Petrol. Misschien kende je dit merk al, want het maakt ook tassen die erg veel lijken op de welbekende Cowboy Bags. De tas heeft een perfecte grootte; hij is niet te groot, maar ook niet te klein. Het fijne is dat er een multomap in past, dus ik kan hem ook als schooltas gebruiken. Verder kan je hem op twee manieren dragen; namelijk als handtas of als schoudertas. Dat vind ik erg fijn, want als ik net iets te veel boeken in mijn tas heb zitten kan ik hem op mijn schouders dragen in plaats dat mijn armen worden afgekneld omdat die tas zo zwaar is. Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat het hengsel het begeeft, want er zit een stevig metalen kliksysteem aan.


Ik vind de kleur erg mooi. Het is echt een kleur waar je niet snel op uitgekeken raakt en dat is maar goed ook, want het is de bedoeling dat hij nog heel wat jaren meegaat. Verder is het een neutrale kleur, het staat rustig en het past bijna overal bij.
  
De voorkant van de tas ziet er heel simpel uit. Het is een vrij groot vak, maar eigenlijk past er niet zoveel in, want anders gaan de drukkers niet dicht, tenzij je het niet erg vindt dat je tas openstaat.

Dit is de achterkant. Het is een groot vak, die je kan sluiten met een rits. Ik vind het zelf fijner om hier mijn portemonnee en dat soort dingen in te stoppen, want daar zitten ze toch iets veiliger dan aan de voorkant. De rist sluit het hele vak af en aan de voorkant zitten alleen twee drukkers.

Zo ziet de binnenkant eruit. Het is gewoon een groot vak met zwarte stof. Verder zit er nog een vakje waar je je mobiel in kan doen. Zelf vind ik dat nogal onhandig aangezien mijn map en andere boeken daarin zitten. Eigenlijk doe ik nooit mijn mobiel in mijn tas, die zit altijd in mijn broekzak.

Ik ben erg tevreden over de tas. Hij voelt erg sterk aan en er past redelijk veel in. Dus ben je op zoek naar een mooie leren tas, dan is deze tas misschien wel iets voor jou. De Petrol tas kost €109,95 maar we hebben hem voor €79,- gekocht.

Voor degenen die zich afvragen of de uitslag van de give-away al bekend is; in het volgende artikel, overmorgen dus, maken we de winnaar bekend!

Wat vind jij van deze tas?

XOXO Laura