maandag 20 februari 2012

Review: TBS Almond Body Butter

Het is zo ver. De body butter die op moesten, zijn op dus het is tijd om mijn nieuwe body butter open te maken. Misschien herinner je nog onze unboxing van The Body Shop. Daar zaten inderdaad twee body butters in. Ik heb met mezelf afgesproken om er eentje open te maken en de ander te laten voor wat het is. Ik kon kiezen uit de Grapefruit en de Almond. Een frisse geur is lekker voor als het wat warmer is, dus die bewaar ik. Nou genoeg geklets. Klik gauw verder voor mijn review van de Almond body butter.


Deze body butter ruikt heel lekker. Ik weet niet zo goed hoe amandel nou echt ruikt, maar hij ruikt een beetje naar zoete noten. Het lijkt wel een beetje op gekarameliseerde pinda's. De geur is zeker niet sterk aanwezig, maar je ruikt het wel.


De substantie van deze body butter is wel wat boteriger dan ik gewend ben. Je vinger verdrinkt niet zo makkelijk in de butter. Nee, je moet echt een beetje kracht zetten om je vinger door de boter te boren.  Ik merk wel dat je meer butter nodig hebt om je lichaam in te smeren, dan met een wat vloeibaardere butter. Hierdoor ben ik wel wat zuiniger, want nu gaat hij wel sneller op.


De Almond Body Butter is bedoeld voor een normale tot droge huid. In de winter heb ik best een droge huid, maar op dit moment valt het wel mee. Op één plekje na, dus nu kan ik het testen voor op de droge en de normale huid. De butter werkt erg lang. Als ik 's avonds na het douchen mijn lichaam insmeer, ruik ik het de dag erna tijdens het gymmen - tussen 2 uur en 4 uur - nog steeds. Op het droge plekje smeer ik af en toe 's morgens een beetje. Mijn armen waren totaal niet droog en mijn benen ook niet. Het droge plekje is ook een stuk minder geworden, maar het is niet weg.

Als jij van een zoete geur en van een wat harde butter houdt en een niet al te droge huid hebt, is dit misschien wel iets voor jou. Er zit 200 ml in de verpakking en de Almond Body Butter kost €15,-.

Lijkt deze body butter jou wat?

XOXO Laura