woensdag 8 februari 2012

Mijn nagelverzorging


Vandaag laat ik jullie zien hoe ik mijn nagels verzorg. Het is niet echt een tutorial, maar ik laat wel bij elke stap foto’s zien. Als jullie een uitgebreide tutorial willen, moet je het even in de comments zetten. De producten die ik gebruik, heeft iedereen denk ik wel. Anders kun je ook een soortgelijk product gebruiken. Het is een hele simpele manier van nagels verzorgen, die ik ongeveer 1 keer per week toepas. Natuurlijk doe ik wel elke dag handcrème op. Klik snel verder voor de uitleg.

Dit zijn de producten die ik gebruik:


Een vijl. Deze is van Longlife. Ik zou niet weten waar die vandaan komt, want ik heb een keer gekregen. De vijl vind ik erg fijn!



Een nagelriemcrème van Lush. Dit is Lemmony Flutter. De crème ruikt een beetje naar citroen, erg fris. Dat vind ik persoonlijk erg lekker. Je kunt natuurlijk ook een andere hand/nagelriemcrème gebruiken.



Een stokje, met een schuin afgesneden uiteinde. Dit gebruik ik om mijn nagelriemen terug te duwen. Je kunt ook een bokkenpootje gebruiken.



Een nagellakremover gebruik ik om het vettige laagje van mijn nagels af te halen. Deze is van het Kruidvat en heeft een handig pompsysteem.




En ik gebruik een basecoat. Zelf heb ik geen nagelverharder, dus ik gebruik een basecoat en soms ook een topcoat. Deze basecoat is van Max Nails.


Stap 1. Vijl je nagels in één richting. Ik vijl altijd eerst de ene zijkant. Dan de tip van je nagel. En als laatst de andere zijkant. 


Stap 2. Smeer dan je nagelriemen in met de nagelriemcrème.   

Stap 3. Duw je nagelriemen terug met het stokje of bokkenpootje.




Stap 4. Haal nu het vettige laagje met een watje met nagellakremover weg.

Stap 5. Lak als laatste je nagels met basecoat. Ik doe er altijd een paar, zodat er een extra stevig laagje om de nagels zitten.


Dit is het eindresultaat! Mijn nagels zijn erg kort, omdat ze steeds afbreken.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien hoe ik mijn nagels verzorg.

Hoe verzorgen jullie je nagels?

XOXO Amy