dinsdag 10 januari 2012

Mijn favoriete kettingen

Ik draag vaak kettingen. Het maakt altijd mijn outfit nog net iets completer. Als ik bijvoorbeeld een saai wit t-shirt draag met een vestje erbij vind ik het leuker staan met een ketting. Ik heb best veel kettingen maar eigenlijk draag ik ze nooit, omdat ik ze niet meer leuk vind. In deze post laat ik jullie een paar nieuwe kettingen zien, waar ik er nog veel meer van wil hebben!
In het shoplog van Laura heb je kunnen lezen dat ze een nieuwe ketting had gekocht bij de H&M. Ik heb die ketting ook en ik draag hem ook vaak. Je kunt deze ketting bij alles dragen. Het is een doorzichtig parfumflesje en het heeft een goud koordje.




Een andere favoriete ketting is deze pauw. Ook deze ketting kun je bijna met alle outfits dragen. Het mooie aan de hanger vind ik de gekleurde veren van de pauw. Het is een vrij lange hanger maar dat vind ik juist leuk! In de veren zitten de kleuren groen/blauw, licht blauw, donker roze en paars. Het koordje heeft een beetje een bronzen kleur. Ik vind dit echt een super mooie ketting. Deze pauw-ketting is te koop bij de Shoeby.




De volgende ketting is een camee. Ik heb voor jullie opgezocht wat een camee nou precies is.

'Een camee is de benaming voor een graveertechniek van edel- en halfedelstenen, waarbij de achtergrond wordt weggeslepen om de voorstelling in reliƫf te doen uitkomen.'

Op camee sieraden staat er vaak een vrouw afgebeeld. De camee ketting die ik heb, is niet echt. Ik vind camee echt heel mooi, er zijn ook ringen en armbanden enz. De camee die ik heb heeft nog steentjes om de vrouw heen. De hanger zit aan een zilveren koordje. Deze ketting is te koop bij de Bijou Brigitte.




De laatste ketting is een hart. Ik was al een tijdje op zoek naar een hart-ketting. Eindelijk vond ik er een bij een winkel waarvan ik het niet had verwacht. Deze ketting komt van de Zeeman! Ik wist dat ze bij de Zeeman soms wel leuke accessoires hebben, bijvoorbeeld schuifspeldjes met een pareltje eraan en deze ketting natuurlijk! Het hart zit aan een bronzen koordje. Het enige minpuntje aan deze ketting is dat hij heel lang is. Mijn andere kettingen zijn ook vrij lang, maar deze is nog langer.




Dit waren mijn kettingen alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien welke kettingen ik vaak draag.

Welke ketting vind jij het leukts? En draag jij ook vaak kettingen?

XOXO Amy