zondag 8 januari 2012

Review: Hema Chocolate Mask

Ik ben dol op chocola. Het maakt niet uit op welke manier, als het maar chocola is. Toen ik weer eens mijn kamer ging opruimen, kwam ik het chocolade masker van de Hema tegen. Ik heb dit masker al een tijdje, maar op de een of andere manier maak ik hem maar niet open. Vandaag komt daar verandering in. Dit chocolade masker gaat namelijk de review in.










Dit is wat de Hema schrijft over dit masker.
Dit chocolade moddermasker van Cacao boter, shea butter en Dode Zee zout helpt onzuiverheden verwijderen en de huid hydrateren. voor de gecombineerde huid. Met een heerlijke chocolade geur.
Ik zal een kleine beschrijving geven over een paar ingrediƫnten en waar ze voor zorgen.
Modder en Dode Zee zout hebben in principe dezelfde werking. Ze zorgen ervoor dat de huid diep wordt gereinigd. Verder verzachten ze de huid en stimuleren ze de bloedsomloop. Cacao boter krijgt men door het persen van de bonen van de cacaoboom. De werking van deze boter is dat 't de huid voedt, hydrateert, hersteld en beschermt. Ook vertraagt Cacao boter het ouder worden van de huid, maar dat heb ik op dit moment nog niet nodig. Shea butter wordt gemaakt van de gedroogde noot van de Sheabutterboom. Het wordt in Afrika veel gebruikt bij pijn aan gewrichten of spieren of ter verzorging van de baby, maar het zit dus ook in maskers. Deze butter maakt de huid soepel, zacht en beschermt de huid tegen uitdroging.



Toen ik het masker had opengemaakt, kwam de geur me meteen tegemoet. Ik weet dat de geur naar chocola moet ruiken, maar dat is het zeker niet. Het ruikt naar een chemisch goedje en ver weg een beetje naar een mislukte chocolade geur. Voordat je het masker op je gezicht smeert is het nog niet zo heel erg, maar als het eenmaal op je gezicht zit, is dat niet bepaald prettig. Er zit zeker genoeg in het pakje zodat je het in twee beurten kan gebruiken, dus dat is zeker een pluspunt. Ik ben ook erg tevreden over de substantie van het masker. Het heeft een beetje dezelfde substantie als die van een bodybutter, dus je hoeft je geen zorgen te maken over het uitlopen van het masker. Alles blijft netjes op zijn plek zitten. Toen was het tijd om het masker op te brengen. Ik heb ook een beetje op mijn hand gesmeerd, zodat ik daar foto's van kon maken.


 Net opgebracht


Na een paar minuutjes


Opgedroogd


Na ongeveer 15 minuutjes was het masker grotendeels opgedroogd, dus ik ging 't er af halen. Ik vond dat het masker er erg makkelijk af te halen was. Als ik de douchekop boven m'n gezicht hield en dan zachtjes over mijn gezicht ging met mijn hand, ging het masker er heel makkelijk af.

Het enige wat nu nog telt is het resultaat. Nadat ik het masker eraf had gehaald, voelde mijn gezicht heerlijk zacht. Ik vind het op zich een lekker masker, alleen vind ik de geur echt niet lekker. Voor de rest doet het masker wel goed zijn werk. Dus als jij de geur niet vervelend vindt, is dit echt iets voor jou.

Hou jij van chocolade maskers?

XOXO Laura