donderdag 2 februari 2012

Producten opmaken

Ik houd er niet van om spullen weg te gooien. Als ik mijn kamer aan het opruimen ben, probeer ik ook zo veel mogelijk te bewaren. Ik hoop dan dat er nog een moment zal komen, dat ik dat ene dingetjes toch nog een keertje nodig zal hebben. Natuurlijk weet ik zelf wel dat dat niet zal gebeuren, maar het is toch een veilig gevoel.


Met verzorgingsproducten gaat dat ook zo. Ik heb een heleboel body butters. Sommigen zijn nog helemaal nieuw en nog ongeopend, anderen zijn nieuw maar wel gebruikt óf ze zijn bijna op. Je raadt het natuurlijk al, ik kan ze niet opmaken. Ik vind het gewoon jammer dat ze dan op zijn en dan zijn ze weg. De body butters van de TBS zijn niet bepaald goedkoop, dus ik heb er meestal ook wel voor gespaard.



Om het opmaken zo lang mogelijk uit te stellen, ben ik er heel zuinig mee. In plaats van een heleboel te smeren, gebruik ik maar een beetje. En niet elke dag, maar bijvoorbeeld om de dag. Dus ene dag body butter en de andere dag bodylotion. Als je dit doet, gaan ze veel langer mee. Helaas kan ik niet voor eeuwig hiermee doorgaan, want elk product heeft ook een houdbaarheidsdatum. Ik weet dat je best een beetje over de datum mag gaan, maar dat kan met deze body butters zeker niet. Je gaat elke keer weer met je handen in de pot, hierdoor komen er steeds meer bacteriën bij. Nog een reden om een beetje door te smeren.



Misschien vind je het een beetje raar, dat ik hier zo veel moeite mee heb. Dat snap ik ook wel, maar body butters zijn voor mij specialer dan gewone smeersels. Ik zie het zo: bodylotion is een bruine boterham met boter en kaas en een body butter is een warm croissantje met chocola erin.



Op dit moment moet ik nog twee body butters opmaken. Eerder deze week, heb ik de passion fruit body butter opgemaakt. Het is vervelend om te zien dat hij nu leeg is. Gelukkig vind ik het minder erg, dan als het de mango was, die ook op moet. De passion fruit vond ik wel lekker, maar het was niet mijn favoriete. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan met de mango, want dat is echt mijn allerlekkerste body butter ever.




Als de body butters die weg moeten op zijn, mag ik mezelf belonen. Ik heb met mezelf afgesproken, dat als dat lukt, ik de twee nieuwe body butters mag openmaken. Een mooi vooruitzicht. Het enige wat ik nu nog moet doen is smeren totdat ze op zijn!

Hebben jullie moeite met het opmaken van producten?

XOXO Laura