zaterdag 21 januari 2012

Tag: 11 Questions

Wooh, we zijn getagged! Het klinkt misschien een beetje gek, maar we zijn hier heel blij mee. We zien het een beetje als een compliment én dat onze blog dus wel degelijk door meer mensen wordt gelezen dan door ons alleen. Degene die ons heeft getagged is Joany van Beauty On My Tab. Dit is de 11 questions tag. Het leuke is, dat dit meteen een hele pittige tag is. Er zijn veel regeltjes en wij maken deel uit van het vervolg! Klik gauw verder.


  
We hebben expres de tag ingevuld, zonder bij elkaar te kijken, zodat we allebei een eigen antwoord hebben!
Dit zijn de regels:
1.     Plaats de regels van de tag op je site.
2.     Iedereen die wordt getagged moet 11 dingen over zichzelf       vertellen
3.     Antwoord de 11 vragen die degene die je heeft getagged heeft gemaakt en bedenk 11 nieuwe vragen voor degene die jij gaat taggen
4.     Je MOET de tag doorgeven aan 11 anderen
5.      Ga naar hun pagina en laat ze weten dat ze zijn getagged
6.      Je mag niet iemand taggen die deze tag al heeft gekregen
7.      Geen trucjes bij het taggen! Je MOET echt 11 mensen taggen en dus geen klets zoals ‘Ik tag iedereen die dit leest’ of ‘Ik tag iedereen die deze tag over wil nemen.

Een hele mond vol, dus laten we maar gauw beginnen!




11 dingen over ons zelf
  • Wij zijn al heel lang vriendinnen. We kennen elkaar al sinds de basisschool, toen waren we al samen.
  • Laura zit op een andere school dan Amy. De scholen zijn wel in dezelfde stad, maar de schooltijden zijn anders. Hierdoor kunnen we niet zo vaak samen fietsen.
  • Amy was degene die al langere tijd een blog wilde starten. Toen ze dit aan Laura vertelde, hebben we besloten om dit samen te doen.
  • Voordat we een blog hadden, deelden we een YouTube account. Hierdoor zijn we in aanraking gekomen met de vele (beauty)blogs in Nederland.
  • Laura kan haar kamer nooit netjes houden.
  • Door het bloggen moesten we ook leren om goede foto's te maken van producten. Hierdoor groeit onze passie voor fotografie.



  • We zijn dol op bodybutters van The Body Shop.  Ze zien er allemaal zo mooi uit, ze hebben een lekkere geur én ze verzorgen goed.
  • Amy eet als ze honger heeft altijd Cup A Soup.
  • We hebben een zwak voor Italianos. Ze zijn ook zo lekker!

De 11 vragen die Joany voor ons heeft bedacht:

Hoe zou je je stijl omschrijven?
Amy: Hip, met de mode mee. Ik kijk een beetje wat andere meisjes dragen. Ik draag vaak sieraden en oorbellen. En qua schoenen draag ik meestal mijn vans of mijn laarsjes.
Laura: Meestal draag ik wel de kleren die in de mode zijn en dan combineer ik die met wat aparte sieraden. Zo heb ik een parfumflesje en een Eiffeltoren ring.

Wat vind je belangrijk in je leven?
Amy: Gelukkig zijn, plezier hebben met vriendinnen en doen wat ik graag wil doen.
Laura: Dat ik mijn doelen kan nastreven zonder dat ik daarin belemmerd wordt. Verder vind ik het ook altijd fijn om met de mensen te zijn van wie ik houd en samen leuke dingen te doen.



Wat wil je later worden?
Amy: Ik weet het nog niet, misschien architect? Ik houd van creatief bezig zijn, misschien ook wel iets met kunst.
Laura: Ik weet het nog niet helemaal, maar misschien wil ik iets met psychologie doen of de medische kant op gaan. Ik vind het interessant om te zien hoe mensen denken en mensen te helpen door problemen op te lossen.

Op welke celeb vind je jezelf lijken en waarom?
Amy: Jeetje moeilijke vraag. Ik ben er nog steeds niet uit....
Laura: Dat is wel een moeilijke, ik ben niet zo veel bezig met celebs, maar dan denk ik Anna Drijver. Ik weet het, het is niet echt een celeb, maar wel een BN-er. Ik heb voor haar gekozen, omdat zij wel hetzelfde haar heeft als ik.

Wie ben je dankbaar?
Amy: Mijn ouders, ze staan altijd voor me klaar.
Laura: Mijn ouders, zij staan altijd voor mij klaar en zullen mij altijd helpen, wat er ook gebeurt.  

Wat vind je een goede eigenschap van jezelf?
Amy: Ik vind dat ik erg creatief ben, ik heb meestal leuke ideeën. Als ik een idee heb, wil ik het ook meteen uitvoeren!
Laura: Ik geef niet snel op. Als het eventjes niet lukt, vind ik dat wel jammer, maar ik laat me niet zomaar uit het veld slaan. Het is juist leuk om dan je best te doen zodat het wél lukt. Wanneer het lukt kan ik ook heel trots op mezelf zijn.

Hoe denk je dat je leven eruit ziet over 10 jaar?
Amy: Ik heb mijn school examen gehaald, ik denk dat ik bezig ben met studeren. Over 10 jaar heb ik een eigen huisje, dat leuk ingericht is. En ik ben nog steeds gelukkig.
Laura: Over 10 jaar ben ik denk ik bijna klaar met studeren. Hopelijk heb ik dan een leuk optrekje in een grote stad en heb ik veel nieuwe mensen leren kennen.

Aan welk aspect van je uiterlijk besteed je de meeste aandacht?
Amy: Mijn wimpers, ik vind het belangrijk dat ze mooi krullen en lang zijn. Ik heb van mezelf al best lange wimpers, dus dat is wel fijn. Er zijn soms dagen dat ik ook zonder mascara de deur uit ga. Ik kijk altijd in de spiegel of mijn wimpers nog wel in model zitten. Ook besteed ik veel aandacht aan mijn nagels. Nagels lakken vind ik super leuk!
Laura: Ik denk dan toch wel mijn haar. Ik vind het altijd belangrijk dat het er goed verzorgd uitziet. Verder smeer ik er ook van alles in om het zo pluisvrij mogelijk te maken en ben ik altijd op zoek naar het beste product voor mijn haar.

Vind je jezelf normaal? Waarom wel/niet?
Amy: Tjaa... wat is normaal nou eigenlijk? Ik denk dat iedereen zich wel normaal vind. Maar natuurlijk doe ik ook wel eens gek met vriendinnen!
Laura: Ik probeer niet het standaard meisje te zijn, maar ook niet het alternatieve meisje. Als je mij ziet, zul niet snel het idee krijgen van: die is apart! Dus ik ben wel normaal, maarja wat is normaal?




Wat is de laatste grap die je hebt uitgehaald?
Amy: Even denken hoor! Eigenlijk haal ik niet zoveel grappen uit. Soms houd ik mijn vriendinnen voor de gek, maar de laatste grap die ik heb uitgehaald weet ik eigenlijk niet meer!
Laura: Dit is een moeilijke en ik kan hier ook niet echt een antwoord op geven. Ik haal niet zo vaak grappen uit, maar als ik met vriendinnen ben, maak ik wel gewoon grapjes zoals woordspelingen en grapjes op dingen die mijn vriendinnen vaak zeggen. Ik kan dat niet nu zomaar zeggen, want dan weet ik zeker dat niemand dat zal begrijpen, omdat ze de context niet kennen.

Wat doe je als het slecht weer is buiten?
Amy: Als ik naar school ga, trek ik mijn regenbroek aan. Als ik thuis ben, maak ik huiswerk, lees ik een boek en blog ik.
Laura: Als het slecht weer is, dan blijf ik altijd lekker binnen. Meestal ga ik dan achter de computer, afspreken met vriendinnen of lezen.


Welke meiden mogen deze tag overnemen?

Dit zijn de vragen die wij bedachten hebben en die jullie mogen beantwoorden.

1.      Wat is je grootste blunder allertijden?
2.      Liever doof of blind?
3.      Wat was je eerste beauty aankoop?
4.      Hakken of platte schoenen?
5.      Hoe zou je je droomvakantie omschrijven?
6.      Waar zou je in het leven meer aandacht aan moeten schenken?
7.   Hoe ziet jouw droomhuis eruit?
8.      Ben je actief op het social network? Waarom?
9.      Body lotion of body butter?
10.  Wat is een goede eigenschap van jou? 
11.  Ben je een ochtendmens of een avondmens?

Dit was onze eerste tag. We vonden het erg leuk om te doen.

Wat vond jij van deze tag? Is het de moeite waard om dit te herhalen?

XOXO Amy & Laura