maandag 16 januari 2012

Koken met Beachgirls1802 #4 Perenmuffins

Laatst bladerde ik door de 'Exclusief' van de Sligro en ik stuitte op iets wat me erg lekker leek. Perenmuffins! Het hele recept stond erbij en er waren ook nog rodekool muffins en aardappel-zuurkoolmuffins. Ik vind het wel een grappig idee; een rodekoolmuffin. Toch leek het me niet heel erg lekker, dus heb ik ervoor gekozen om het recept van de perenmuffins met jullie te delen. Ik heb zelf nog niet de tijd gehad om de muffins te maken, maar binnenkort wil ik het zeker gaan proberen. Lees verder voor het recept en de foto's!




Perenmuffins
12 stuks

Ingrediƫnten
  • 300 gram stoofperen, geschild en in vieren
  • 1 dl water
  • 2 cm kaneelstokje
  • 260 gram rietsuiker
  • kneepje citroensap
  • 2 gram aardappelmeel
  • 250 gram roomboter op kamertemperatuur
  • 4 (grote) scharreleieren op kamertemperatuur
  • 250 gram zelfrijzend bakmeel
  • 4 eetlepels melk op kamertemperatuur
  • 120 gram brie, in 12 plakjes

Bereiden
Verwijder de klokhuizen uit de peren en stoof de peren in het water met de kaneel, 10 gram suiker en citroensap beetgaar. Verwijder het kaneelstokje en bind het stoofvocht met het aardappelmeel. Snijd de afgekoelde peren in brunoise (houd 12 partjes apart voor de garnering). Mix de boter met de rest van de suiker op middelhoge snelheid door elkaar tot een lichte en luchtige massa. Voeg daarna al mixend een voor een de eieren toe en beetje bij beetje het zelfrijzend bakmeel. Voeg tot slot de melk toe en mix nog twee minuten tot een luchtig en glad beslag.
Vul 12 ingevette muffinvormpjes voor ongeveer de helft met het beslag. Lepel hierop de helf van de perenbrunoise, plaats hierop de rest van het beslag en decoreer met perenbrunoise. Bak demuffins cica 20-25 minuten in het midden van een voorverwarmde oven van 170 graden, waarvan de laatse 3 minuten met een plakje brie erop. Serveer met een partje stoofpeer.

Perenmuffins, rodekoolmuffins en aardappel-zuurkoolmuffins


Perenmuffin



Rodekoolmuffin

Aardappel-zuurkoolmuffin

Dit was het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden.


Lijken jou deze muffins lekker?
XOXO Amy