zondag 17 juli 2011

Review: The Body Shop Earth Lovers

The Body Shop heeft sinds een tijdje een nieuwe lijn;   Earth Lovers. Deze lijn is zo geproduceerd dat alle douchegels biologisch afbreekbaar zijn. Verder  bevatten ze geen sulfaten, kleurstoffen en parabenen. Dit is niet alles, want de flacon bestaat uit 100% gerecycled plastic. Maar wat zijn dat voor stoffen, sulfaten, kleurstoffen en parabenen? Kijk verder voor meer informatie over deze douchegel.


Sulfaten kom je vaak tegen in shampoo's en zepen, omdat sulfaten ervoor zorgen dat het product gaat schuimen. Ook zorgen sulfaten ervoor dat de substantie goed gemengd blijft.


Normale douchegel, waar niks aan is toegevoegd, is voor de meeste mensen niet zo aantrekkelijk. Het heeft geen kleur en het ruikt naar niks, dus wat wordt er gedaan, er wordt een mooie en aantrekkelijke kleur aan toegevoegd. Kleurstoffen worden vaak gemaakt met een chemisch proces, dit is slecht voor je lichaam én dit komt allemaal terecht in de natuur.

Parabenen worden aan een product toegevoegd om het langer te kunnen bewaren. Van parabenen heb je maar een beetje nodig, want ze zijn heel krachtig en over het algemeen heb je bij parabenen een kleine kans op huidirritatie of een allergie. Een tip om deze douchegel lang te bewaren, is om de dop er altijd goed op te houden, zodat er zo min mogelijk bacteriën erin kunnen komen.
                                                             
Deze lijn bestaat uit zeven douchegels:     
Mint & Cucumber
Lemon & Thyme
Pear & Lemongrass
Fig & Rosemary
Watermelon & Eucalyptus
Apricot & Basil
Fragance-Free

Ik heb de Lemon & Thyme getest en dit is wat ik ervan vind:
Ondanks dat er geen sulfaten in deze douchegel zitten, schuimt het toch redelijk. De douchegel ruikt lekker fris en ik vind de combinatie van citroen en tijm erg lekker. De tijm zorgt ervoor dat net dat scherpe van de citroen eraf gaat. Na het douchen heb ik een lekker fris gevoel, daarom zou ik deze douchegel eerder gebruiken op warme dagen. Als je van een frisse douchegel houdt is deze douchegel zeker iets voor jou en daarnaast is het ook niet slecht voor het milieu. In een douchegel zit 250 ml en het kost €6,-.
Het cijfer dat ik deze douchegel geef is een 8.
XOXO Laura

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik let zelf ook altijd op wat ik koop. Zeker wanneer je nog in de groei bent is het belangrijk om goede cosmetica te gebruiken die je hormoonhuishouding niet verstoort. En het is nog beter voor het milieu ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de meloen! Die is heerlijk:)

    BeantwoordenVerwijderen